V kolikor ugotovimo, da poslovnega partnerja, na katerega se račun oz. POS prejemek nahaja, ni v bazi partnerjev je le tega potrebno dodati ročno.
Kliknemo na gumb Poslovni partnerji:

poslovni partner


Na desni izberemo gumb Nov ali F7, ter v polje vpišemo davčno številko partnerja. Stisnemo še gumb Išči, da program sam poišče po lastnih bazah podatkov ter nam vrne izpolnjene podatke:


Izpolnemo znane podatke kot so Ime, naziv, naslov, pošta, davčna, TRR, ter morebitne ostale parametre, kot so plačini roki in rabati:

Na koncu spremembe obvezno shranimo s pritiskom na gumb Shrani (F6).
*V primeru, da poslovni subjekt ni Davčni zavezanec se na original POS prejemkih v polje Kupec ne natisne njegova davčna številka.

Za vnos tujega poslovnega partnerja, na katerega se račun oz. POS prejemek navezuje in le tega ni v bazi partnerjev ga dodamo ročno:
Kliknemo na gumb Poslovni partnerji:

poslovni partner


Na desni izberemo gumb Nov ali F7. Pred začetkom vnašanja podatkov pobrišemo privzeti tekst države Slovenija oz. ga nadomestimo z državo poslovnega partnerja in stisnemo ENTER.

Sedaj lahko nadaljujemo z vnosom oz. pisanjem v polje Davčna številka brez SI:

partner tujec

 

 

Izpolnemo še ostale podatke kot so Ime, naziv, naslov, pošta, davčna, TRR, ter morebitne ostale parametre, kot so plačini roki in rabati:

Na koncu spremembe obvezno shranimo s pritiskom na gumb Shrani (F6).
*V primeru, da poslovni subjekt ni Davčni zavezanec se na original POS prejemkih v polje Kupec ne natisne njegova davčna številka.

Šifrant poslovnih partnerjev je zbirka ali baza vseh vnešenih podjetij in samostojnih podjetnikov, zavodov in ostalih organizacij. Do šifranta dostopamo s klikom na gumb Poslovni partner:

poslovni partner


Seznam je sortiran po zaporedni šifri partnerja oz. po nazivu. Če želimo seznam urediti po poljubnem stolpcu, to uredimo s klikom na želeni način sortiranja. Enkratni klik nam sortira podatke padajoče, če kliknemo na isti stolpec ponovno pa se sortirani podatki uredijo v naraščajočem vrstnem redu.

seznam partnerjev 1 


Povečava vrednosti stolpca, kadar so polja premajhna. Uredimo na način, da z miško kliknemo in držimo rob stolpca ter ga potegnemo v desno.

povecava stolpca


Iskanje točno določenega partnerja v seznamu. Najhitrejša možnost je, da v polje naziv vpišemo nekaj začetnih znakov dokler nam program ne ponudi pravega. Slednjega potrdimo s tipko enter:

naziv partner


Popravek podatka za poslovnega partnerja. Popravke uredimo s klikom na zavihek Podrobno:

podrobno partner

Po izvedenih popravkih ne pozabimo na gumb Shrani ali F6.

 

 

 

Specifika dela posameznih podjetij zahteva, da mora imeti posamezen artikel različne cene.
Ceno artikla fiksiramo na točno določeno prodajno mesto, to storimo tako, da odpremo bazo artiklov, izberemo želeni artikel oz. izdelek, ter v podrobnih podatkih definiramo cene.

cene artikla MPC

Ko vnašamo ceno brez DDV ali z DDV po cifri obvezno stisnemo tipko ENTER, da program preračuna pravilno vrednost.

Program omogoča do 5 različnih cen posameznega artikla:

  • Prodajna cena (uporabljena_cena=mpc1)
  • Maloprodajna cena (uporabljena_cena=mpc5)
  • Člani (uporabljena_cena=mpc2)
  • Aktivni člani (uporabljena_cena=mpc3)
  • Ostali (uporabljena_cena=mpc4)

A bodite previdni, za uveljavitev le teh potrebno istočasno prednastaviti še konfiguracijsko datoteko programa nan.ini (svetujemo, da ob spreminjanju kontaktirate nanosoft podporo).

Vsi artikli se nahajajo v šifrantu vseh artiklov, do njih dostopamo s klikom na gumb Artikli:

gumb artikli


V seznamu artiklov, ki se nam izpiše, izberemo tistega, ki bi ga radi posodobili oz. mu spremenili/ažurirali podatke. V primeru, da imamo mnogo artiklov se lahko poslužujemo uporabe filtriranja podatkov. To storimo tako, da v polje naziv vpišemo artikel, ki ga iščemo kot prikazuje spodnja slika:

iskanje izbranega artikla


Sedaj artikel označimo s klikom in se prestavimo na zavihek Podrobni podatki, kjer uredimo spremembe. 

podrobni podatki artikla

Uredimo podatke in ne pozabimo shraniti sprememb preko gumba Shrani oz. F6.

Artikel lahko smiselno umestimo v naslednje razrede oz. jim dodamo oznake:

  • kategorije artiklov
  • izdelke
  • blagovne znamke
  • barve
  • spol

Kliknemo na Šifrant in Artikel, odprejo se nam oznake:

razredi artiklov

Slednje nam pride prav, kadar imamo opravka z večjim številom artiklov ali izdelkov.


Izberemo parameter oz. kategorijo, ki bi jo radi dodali. Za naš primer bomo vpisali novo blagovno znamko. V spodnjem oknu najprej stisnemo znak plus +, ter v vrstici, ki se nam na novo pojavi v seznamu vpišemo dodatno blagovno znamko:

dodaj parameter artikli sifrant

Podatke tukaj shranimo s klikom na kljukico (desno od znaka plus +). 

Če je shranjevanje uspešno program sam dodeli Šifro ter nadrejeno šifro. Nadrejena šifra se uporabi kadar želimo kategorijo ugnezditi in umestiti v nadrejeno kategorijo.


Spremembe so takoj vidne v programu:

dodana blagovna znamka

Vnos novega artikla

Vsi artikli se nahajajo v šifrantu vseh artiklov.
Do šifranta dostopamo s klikom na gumb Artikli:

gumb artikli


V šifrantu artiklov so navedeni vsi produkti oz. storitve, ki so že vnešeni v bazo.
Nov artikel vnesemo s pomočjo zgornjega gumba na desni strani Nov ali preko funkcijske tipke F7 na naši tipkovnici.
Program nam odpre formo za vnos artikla kot je prikazano na spodnji sliki in nas prestavi na zavihek Podrobno:

nov artikel


Po poljih naprej se najhitreje premikamo s tipko ENTER.
Iz šifranta Kategorij izberemo vse tiste v katere artikel spada, če kategorije nimamo jo prav tako lahko kreiramo sami. Kako ustvarimo novo kategorijo?
Če katerega od podatkov ne poznamo ga lahko vedno dodamo kasneje (Glejte ažuriranje artiklov).
V okviru finančnih podatkov v polje Maloprodajna cena z DDV vnesemo ceno artikla in na koncu potrdimo s tipko ENTER, da nam program sam preračuna/izpolne vrednost Prodajna cena brez DDV. Velja tudi obratno, to pomeni, da najprej vnesemo ceno brez DDV ter tipko ENTER, da nam program sam preračuna Prodajno ceno z DDV.

Ko izpolnemo vse podatke o novem artiklu ne smemo pozabiti sprememb shraniti. To naredimo z gumbom Shrani (ali funkcijska tipka F6).

V tem šifrantu najdemo bazo blaga in storitev, materiala in licenc:

sifrant artiklov


Sortiranje seznama

Podatke v seznamu je mogoče sortirati po velikosti ali abecedi glede na vsebino informacij v stolpcu. Primer sortiranja seznama po nazivu:

sifrant artiklov sortiranje


Iskanje po ključni besedi

Seznam artiklov si lahko poljubno omejimo na način da v polje, ki je namenjeno filtriranju vnesemo ključno besedo. Iskalni niz začnemo in zaključimo z znakom %:

iskanje po kljucni besedi 


Grupiranje podatkov

 V primeru, da smo artikle smiselno razdelili v kategorije, potem lahko podatke grupiramo po kategorijah:

grupiranje artiklov

 

Šifranti so smiselno združeni podatki v neko bazo. V okviru modula poslovni podatki najdemo najprej najpogosteje uporabljene šifrante:

poslovni podatki

  • artikli
  • poslovni partnerji
  • kupci
  • člani

Ostali šifranti:

ostali sifranti

  • akcij
  • Artikle lahko smiselno grupiramo/delimo po naslednjih razredih:
    • kategorije artiklov
    • izdelki
    • blagovne znamke
    • barve
    • spol
  • dnevnic
  • držav
  • plačilnih sredstev
  • poslovnih enot
  • pošt
  • skladišč
  • šol
  • storitev
  • tečajev
  • vrst prevzemov
  • vrst prodaje

Prednost uporabe šifrantov je v enkratnem vnosu podatkov in večkratni kasnejši uporabi istega podatka.